Naučte se, jak začít investovat od úplných základů na webináři

10 pravidel úspěšného investování

Naučte se, jak začít investovat od úplných základů na webináři 

10 pravidel úspěšného investování

úterý 12. července 2022
18:00 - 19:30
úterý 12. července 2022
18:00 - 19:30

Nekalé brokerské praktiky: problémy při výběru peněz a jak je řešit.

Už bylo mnoho řečeno, na našich i dalších stránkách, jaké praktiky brokeři jsou schopni na své potenciální i stávající klienty aplikovat – od otravných telefonátů až po záměrné ztrátové obchody. Takže určitě nebude překvapením, že většina klientů, kteří začnou takto obchodovat, u nich nehodlá po ztrátě př. 50 % peněz na účtu déle setrvat – tedy chce přestat obchodovat, vybrat své peníze a odejít.

Ovšem broker, jako každá jiná firma, si chce své zákazníky udržet – a to stůj co stůj. Proto se v dnešním článku zaměříme na praktiky, které mohou být použity, pokud budete chtít vybrat své peníze a ukončit spolupráci s brokerem, a které by dle mého názoru měly být nezákonné, ale přitom jsou na denním pořádku.

To, o čem budu dnes psát se skutečně stalo jednomu z našich klientů. Setkal jsem se s ním ještě za dob mého působení v jedné brokerské společnosti. Po čase jsem z ní odešel a o několik let později mě tento klient sám zkontaktoval, že má s tímto brokerem problém… Že prý už nějaké peníze vydělal, takže by je rád vybral. A právě při vyřizování této žádosti mu byla smazána historie jeho obchodního účtu a zároveň se mu nedařilo peníze vybrat.

Možná si teď říkáte, jak je vůbec v dnešní době možné, aby se člověk nedostal k penězům, které dle obchodních podmínek brokerské společnosti nejsou nikde vázané, takže by k nim měl mít okamžitý přístup. Ovšem jak jsem říkal předtím, brokeři opravdu neradi přicházejí o své klienty a jejich peníze.

Jaké brokeři používají praktiky?

  1. V první řadě se snaží samotný výběr peněz buď úplně zrušit, nebo alespoň oddálit. Jedním z takových způsobů je, že v systému smažou Vaší žádost o výběr (později se vymluví např. na technickou chybu).
  2. Dalším častým postupem je, že jakmile klient zadá žádost na výběr prostředků, ihned ho začnou obvolávat  zaměstnanci s nabídkou vstupu do dalších obchodu. Zde je cíl jednoduchý – dostat Vás zpět do „trading procesu“, abyste tam buď stihl přijít o zbylé peníze, nebo aby Vás jednoduše „donutili“ si Váš odchod rozmyslet.
  3. Neméně často používanou praktikou je, že po Vás společnost chce poslání všemožných dokumentů jako potvrzení o původu peněz. Je přitom hodně zajímavé, že se odvolávají např. na zákony o praní špinavých peněz. Položme si otázku – jestliže společnost chce prověřit legalitu peněz, tak proč to nedělají hned při vkladu ale až při výběru? Důvod je zřejmý – spousta klientů ani neví, jaký dokument to je, a tak jsou opět v pasti a výběr peněz se zdržuje.

Jak se tomu postavit?

  • Broker smazal historii Vašeho obchodního účtu v terminálu → měli byste ji být schopni dohledat i na svém e-mailovém účtu. Tak jako tak, určitě chtějte své peníze zpět a poté se hned obraťte na ČNB.
  • Po odeslání žádosti o výběr peněz nepřichází žádná odezva – broker patrně smazal v systému Vaší žádost →  vždy chtějte e-mailové potvrzení o přijetí Vaší žádosti. Případně ještě počkejte týden a pak začněte s urgencí – vždy chtějte, aby Vám do e-mailu napsali přesné termíny odeslání peněz, jelikož je to závazné (a Vy máte alespoň „něco písemného v ruce“).
  • Volají Vám s nabídkou obchodů, abyste to zkusil naposledy. Tak proč ne? → NIKDY!! Tohle je největší průšvih. Pokud se rozhodnete své prostředky vybrat, za žádnou cenu nedělejte „poslední obchod“. Zaprvé se z Vás budou snažit „vyždímat“ co nejvíce (dokud mají šanci) a zadruhé ani Vy sám už nebudete tak obezřetný – dle jejich slov půjdete přeci do „tutovky“. Když už se tedy rozhodnete do dalších obchodů jít, tak vždy podle SVÝCH strategii a dle SVÉHO uvážení.
  • Chtějí po Vás potvrzení o původu peněz → většinou stačí odeslat výpis z bankovního účtu, ze kterého peníze prvně odešli. Ihned toto odešlete a opět chtějte obratem potvrzení o přijetí tohoto e-mailu ze strany společnosti.

Na závěr dodám, že výše uvedené praktiky nenajdete u všech brokerů. Pokud máte kvalitního a prověřeného brokera, měl by výběr peněz trvat standardně 3 dny bez jakýchkoli dalším potvrzování.

Podělte se s námi do komentářů s Vašimi dosavadními zkušenostmi. Zažili jste třeba něco podobného nebo naopak něco, co zde zmíněno nebylo? Jak jste se s tím případně vypořádali? Vaše zkušenosti určitě pomohou dalším 🙂

Komentáře
  1. Fany napsal:

    já třeba měl strašný problém s trade.com … když jsem chtěl vybrat peníze, samozřejmě problém…když jsem je vybral a pak mě ukecali do dalšího investování, tak se pak už peníze nepřičetli na účet.. že prej ať si kontaktuji banku, samozřejmě banka potvrdila odchod peněz, ale hádejte se někde v rusku…

    • Děkujeme, že jste se podělil o svoji zkušenost. Toto je bohužel ukázkový příklad, jak mohou někteří výše zmiňovaní brokeři fungovat. V první řadě, pokud už jednou máte s brokerem problém (viz první výběr peněz), co nejdříve vybrat a pryč od takové společnosti. Broker je (bohužel) vždy minimálně polovina úspěchu při obchodování.

    • Pavlos napsal:

      Bohužel to tak je, stalo se mi to taky. Nejdříve jsem celkem rozmnožil kapitál a následně jsem vybral – po vložení dalších investic se mi peníze nepřičetli.

  2. Michal napsal:

    jsem rád, že se mi tohle u tradecentrum teda nestalo a šel jsem po českým brokeru a nezkoušel štěstí v zahraničí…

  3. Radek napsal:

    zkuste toho ambasadora pro investory (http://ambasadorinvestoru.cz/), fakt to funguje a zadarmo 😀 čekám kdy to zpoplatní, ale jeho tipy mi dost pomohli a utvrdili, že má zkušenosti

  4. Tomas Sernicky napsal:

    Ja uz z tradingu 212 chci vybrat tyden cast penez a zadost stale v procesu, zadne potvrzeni, ze penize jspu na ceste, jako u predchozich vyberu, na 5 mailu pouze automat, ze to prijali. Pritom pisou do 3 obchodnich dnu a taky to tak vzdy bylo.

  5. Eva napsal:

    Taky pridam zkusenost se spolecnosti 24Newstrade na Kypru u ktere jsem si zazadala vyber uz zacatkem prosince 2020 pak chteli zaplatit dan pote zalozit penezenku a do te opet vlozit vklad a nakonec to vsechno zamichali vymenili asi na Bitkoiny a nic nevyplatili do dnesniho dne.Vubec nevim kde finance skoncili a spolecnost prestala komunikovat vcetne financniho poradce a tak jsem veskerou korespodenci s podklady predala kriminalce.Myslim,ze zminenou spolecnos nedonutim aby my to vratili.Je nutne o to psat aby jsme varovali tak naivni lidi jak jsme my,ze se temto firmam maji vyhybat ale co je hlavni aby se o tom nestydeli psat.Je to smutne jaky je vtom velky podvod.

  6. Marta napsal:

    Dobrý den,
    mám podobnou zkušenost s firmou Tradelax.com.
    Měsíc jsem si s nimi pilně korespondovala o vracení vkladů: telefonicky, přes jejich platformou, chat a e- maily. Odpovědi byly různé, měly snahu dostat se i na můj účet přes vzdálenou pomoc, jinak mi prý peníze nemohou vrátit. Nakonec jsem se obrátila na svou banku. Musela jsem zablokovat kartu, z které peníze odešly a doložit písemnou historii reklamace u Tradelaxu. Banka mi peníze připsala zpět na novou kartu pod podmínkou, že pokud se prokáže , že ze strany Tradelaxu je vše v pořádku, budu muset peníze vrátit. Zatím tedy čekám, co bude. Můj účet u Tradelaxu je stále živý, svůj vklad tam vidím. Snaží se mě neustále kontaktovat i 5x denně z neexistujících českých čísel, případně z Londýna, v jednom případě z Turecka. Na volání nereaguji, nechávám za sebe jednat moji banku. Myslím si, že po mně nechtějí stejně nic jiného než obchodovat, aby peníze nemuseli vrátit. Kdyby šlo o něco vážnějšího, k čemuž bych se měla po reklamaci u mé banky vyjádřit, můžou mi to napsat snad mailem. Doufám že už jsou na černé listině, ve svých podmínkách mají, že vklad je možno požadovat zpět a od spolupráce ustoupit,ale tuto podmínku rozhodně neplní.

    • Milan napsal:

      Dobrý den, mám úplně stejnou zkušenost s firmou Tradelax. Nemohu z nich dostat své peníze zpět. Vpověděl jsem u nich písemně smlouvu emailem přesně dle postupu v jejich podmínkách. Chci od nich potvrzení o výpovědi, včetně vrácení mých investovaných peněz na účet, ale stále mi píšou, že to předali mému finančnímu advisorovi, který mi volá několikrát denně, ale už to nemám sílu brát a něco mu v AJ vysvětlovat, pořád si mele svoji, že tam ještě musím dát nějaké peníze jako doplatek daní a pak si budu moci vyzvednout všechny peníze, což jsou zase pouze kecy, nic takového se nikdy nestane, dozvěděl jsem se o nich špatné recenze, ale bohužel pozdě. Mám tam dost peněz a nevím, co mám dělat. Účet mi na moji žádost zatím nezrušili a peníze neposlali. Dokonce jsem jim i já hlupák zaplatil poplatky spojené s tradingem na základě jejich faktury, tak jsem byl hloupý. Slíbili, že po zaplacení daní si budu ihned moci peníze vyzvednout. Nestalo se. Vždy, když mělo dojít na výběr, schválně vyměnili finančního advisora s tím, že ten předchozí byl povýšen. Došel jsem tak daleko, že po nich už nechci žádný profit, chci jen vrátit svoje investované peníze, kterých je opravdu dost, bohužel už je asi nikdy neuvidím. Účet je stále aktivní a na účtu stále vesele obchoduje automat, ačkoliv jsem je několikrát písemně žádal o zastavení tradingu a zrušení smlouvy a účtu. Kdyby někdo uměl poradit, jak na ně, budu vděčný za jakoukoliv radu. Právníky si na to brát nebudu, zaplatil bych dost peněz s neurčitým výsledkem, na to nemám nervy, ani prostředky. Vyhněte se prosím všichni Tradelaxu velkým obloukem, raději ty peníze utraťte za něco pěkného. Milan.

  7. Lenka napsal:

    Dobrý den,investovala jsem prez 60 000 Kč na marketbull,dodnes nemam peníze,na účet se mi nejde dostat a nikdo semnou nemluví,jsem v invalidním důchodu,slabozraké,mohl by mi nějaký atak pomoc co s tím?Jsem z jablonce Nad Nisou kontakt 703 677 308 dekuji moc

  8. Sergey napsal:

    Dobrý den ,mám problémy s výběrem peněz od brokera ,investoval sem do jedni společnosti ,a teď chtějí ode mne jste peníze ,protože mám od nich Poišteni a ne mužů teď vybrat svoj peníze pokud ne zaplatím Poišteni .

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..