Nekalé brokerské praktiky: problémy při výběru peněz a jak je řešit.

Už bylo mnoho řečeno, na našich i dalších stránkách, jaké praktiky brokeři jsou schopni na své potenciální i stávající klienty aplikovat – od otravných telefonátů až po záměrné ztrátové obchody. Takže určitě nebude překvapením, že většina klientů, kteří začnou takto obchodovat, u nich nehodlá po ztrátě př. 50 % peněz na účtu déle setrvat – tedy chce přestat obchodovat, vybrat své peníze a odejít.

Ovšem broker, jako každá jiná firma, si chce své zákazníky udržet – a to stůj co stůj. Proto se v dnešním článku zaměříme na praktiky, které mohou být použity, pokud budete chtít vybrat své peníze a ukončit spolupráci s brokerem, a které by dle mého názoru měly být nezákonné, ale přitom jsou na denním pořádku.

To, o čem budu dnes psát se skutečně stalo jednomu z našich klientů. Setkal jsem se s ním ještě za dob mého působení v jedné brokerské společnosti. Po čase jsem z ní odešel a o několik let později mě tento klient sám zkontaktoval, že má s tímto brokerem problém… Že prý už nějaké peníze vydělal, takže by je rád vybral. A právě při vyřizování této žádosti mu byla smazána historie jeho obchodního účtu a zároveň se mu nedařilo peníze vybrat.

Možná si teď říkáte, jak je vůbec v dnešní době možné, aby se člověk nedostal k penězům, které dle obchodních podmínek brokerské společnosti nejsou nikde vázané, takže by k nim měl mít okamžitý přístup. Ovšem jak jsem říkal předtím, brokeři opravdu neradi přicházejí o své klienty a jejich peníze.

Jaké brokeři používají praktiky?

  1. V první řadě se snaží samotný výběr peněz buď úplně zrušit, nebo alespoň oddálit. Jedním z takových způsobů je, že v systému smažou Vaší žádost o výběr (později se vymluví např. na technickou chybu).
  2. Dalším častým postupem je, že jakmile klient zadá žádost na výběr prostředků, ihned ho začnou obvolávat  zaměstnanci s nabídkou vstupu do dalších obchodu. Zde je cíl jednoduchý – dostat Vás zpět do „trading procesu“, abyste tam buď stihl přijít o zbylé peníze, nebo aby Vás jednoduše „donutili“ si Váš odchod rozmyslet.
  3. Neméně často používanou praktikou je, že po Vás společnost chce poslání všemožných dokumentů jako potvrzení o původu peněz. Je přitom hodně zajímavé, že se odvolávají např. na zákony o praní špinavých peněz. Položme si otázku – jestliže společnost chce prověřit legalitu peněz, tak proč to nedělají hned při vkladu ale až při výběru? Důvod je zřejmý – spousta klientů ani neví, jaký dokument to je, a tak jsou opět v pasti a výběr peněz se zdržuje.

Jak se tomu postavit?

  • Broker smazal historii Vašeho obchodního účtu v terminálu → měli byste ji být schopni dohledat i na svém e-mailovém účtu. Tak jako tak, určitě chtějte své peníze zpět a poté se hned obraťte na ČNB.
  • Po odeslání žádosti o výběr peněz nepřichází žádná odezva – broker patrně smazal v systému Vaší žádost →  vždy chtějte e-mailové potvrzení o přijetí Vaší žádosti. Případně ještě počkejte týden a pak začněte s urgencí – vždy chtějte, aby Vám do e-mailu napsali přesné termíny odeslání peněz, jelikož je to závazné (a Vy máte alespoň „něco písemného v ruce“).
  • Volají Vám s nabídkou obchodů, abyste to zkusil naposledy. Tak proč ne? → NIKDY!! Tohle je největší průšvih. Pokud se rozhodnete své prostředky vybrat, za žádnou cenu nedělejte „poslední obchod“. Zaprvé se z Vás budou snažit „vyždímat“ co nejvíce (dokud mají šanci) a zadruhé ani Vy sám už nebudete tak obezřetný – dle jejich slov půjdete přeci do „tutovky“. Když už se tedy rozhodnete do dalších obchodů jít, tak vždy podle SVÝCH strategii a dle SVÉHO uvážení.
  • Chtějí po Vás potvrzení o původu peněz → většinou stačí odeslat výpis z bankovního účtu, ze kterého peníze prvně odešli. Ihned toto odešlete a opět chtějte obratem potvrzení o přijetí tohoto e-mailu ze strany společnosti.

Na závěr dodám, že výše uvedené praktiky nenajdete u všech brokerů. Pokud máte kvalitního a prověřeného brokera, měl by výběr peněz trvat standardně 3 dny bez jakýchkoli dalším potvrzování.

V tomto článku jsme odkryli pouze část celého procesu. Ten začíná už prvním telefonátem. V tomto článku si ukážeme celý jejich systém od A do Z – Pochybné brokerské praktiky 2.0.

Podělte se s námi do komentářů s Vašimi dosavadními zkušenostmi. Zažili jste třeba něco podobného nebo naopak něco, co zde zmíněno nebylo? Jak jste se s tím případně vypořádali? Vaše zkušenosti určitě pomohou dalším 🙂

Komentáře
  1. Fany napsal:

    já třeba měl strašný problém s trade.com … když jsem chtěl vybrat peníze, samozřejmě problém…když jsem je vybral a pak mě ukecali do dalšího investování, tak se pak už peníze nepřičetli na účet.. že prej ať si kontaktuji banku, samozřejmě banka potvrdila odchod peněz, ale hádejte se někde v rusku…

    • Děkujeme, že jste se podělil o svoji zkušenost. Toto je bohužel ukázkový příklad, jak mohou někteří výše zmiňovaní brokeři fungovat. V první řadě, pokud už jednou máte s brokerem problém (viz první výběr peněz), co nejdříve vybrat a pryč od takové společnosti. Broker je (bohužel) vždy minimálně polovina úspěchu při obchodování.

    • Pavlos napsal:

      Bohužel to tak je, stalo se mi to taky. Nejdříve jsem celkem rozmnožil kapitál a následně jsem vybral – po vložení dalších investic se mi peníze nepřičetli.

  2. Michal napsal:

    jsem rád, že se mi tohle u tradecentrum teda nestalo a šel jsem po českým brokeru a nezkoušel štěstí v zahraničí…

  3. Radek napsal:

    zkuste toho ambasadora pro investory (http://ambasadorinvestoru.cz/), fakt to funguje a zadarmo 😀 čekám kdy to zpoplatní, ale jeho tipy mi dost pomohli a utvrdili, že má zkušenosti

  4. Tomas Sernicky napsal:

    Ja uz z tradingu 212 chci vybrat tyden cast penez a zadost stale v procesu, zadne potvrzeni, ze penize jspu na ceste, jako u predchozich vyberu, na 5 mailu pouze automat, ze to prijali. Pritom pisou do 3 obchodnich dnu a taky to tak vzdy bylo.

  5. Eva napsal:

    Taky pridam zkusenost se spolecnosti 24Newstrade na Kypru u ktere jsem si zazadala vyber uz zacatkem prosince 2020 pak chteli zaplatit dan pote zalozit penezenku a do te opet vlozit vklad a nakonec to vsechno zamichali vymenili asi na Bitkoiny a nic nevyplatili do dnesniho dne.Vubec nevim kde finance skoncili a spolecnost prestala komunikovat vcetne financniho poradce a tak jsem veskerou korespodenci s podklady predala kriminalce.Myslim,ze zminenou spolecnos nedonutim aby my to vratili.Je nutne o to psat aby jsme varovali tak naivni lidi jak jsme my,ze se temto firmam maji vyhybat ale co je hlavni aby se o tom nestydeli psat.Je to smutne jaky je vtom velky podvod.

  6. Marta napsal:

    Dobrý den,
    mám podobnou zkušenost s firmou Tradelax.com.
    Měsíc jsem si s nimi pilně korespondovala o vracení vkladů: telefonicky, přes jejich platformou, chat a e- maily. Odpovědi byly různé, měly snahu dostat se i na můj účet přes vzdálenou pomoc, jinak mi prý peníze nemohou vrátit. Nakonec jsem se obrátila na svou banku. Musela jsem zablokovat kartu, z které peníze odešly a doložit písemnou historii reklamace u Tradelaxu. Banka mi peníze připsala zpět na novou kartu pod podmínkou, že pokud se prokáže , že ze strany Tradelaxu je vše v pořádku, budu muset peníze vrátit. Zatím tedy čekám, co bude. Můj účet u Tradelaxu je stále živý, svůj vklad tam vidím. Snaží se mě neustále kontaktovat i 5x denně z neexistujících českých čísel, případně z Londýna, v jednom případě z Turecka. Na volání nereaguji, nechávám za sebe jednat moji banku. Myslím si, že po mně nechtějí stejně nic jiného než obchodovat, aby peníze nemuseli vrátit. Kdyby šlo o něco vážnějšího, k čemuž bych se měla po reklamaci u mé banky vyjádřit, můžou mi to napsat snad mailem. Doufám že už jsou na černé listině, ve svých podmínkách mají, že vklad je možno požadovat zpět a od spolupráce ustoupit,ale tuto podmínku rozhodně neplní.

    • Milan napsal:

      Dobrý den, mám úplně stejnou zkušenost s firmou Tradelax. Nemohu z nich dostat své peníze zpět. Vpověděl jsem u nich písemně smlouvu emailem přesně dle postupu v jejich podmínkách. Chci od nich potvrzení o výpovědi, včetně vrácení mých investovaných peněz na účet, ale stále mi píšou, že to předali mému finančnímu advisorovi, který mi volá několikrát denně, ale už to nemám sílu brát a něco mu v AJ vysvětlovat, pořád si mele svoji, že tam ještě musím dát nějaké peníze jako doplatek daní a pak si budu moci vyzvednout všechny peníze, což jsou zase pouze kecy, nic takového se nikdy nestane, dozvěděl jsem se o nich špatné recenze, ale bohužel pozdě. Mám tam dost peněz a nevím, co mám dělat. Účet mi na moji žádost zatím nezrušili a peníze neposlali. Dokonce jsem jim i já hlupák zaplatil poplatky spojené s tradingem na základě jejich faktury, tak jsem byl hloupý. Slíbili, že po zaplacení daní si budu ihned moci peníze vyzvednout. Nestalo se. Vždy, když mělo dojít na výběr, schválně vyměnili finančního advisora s tím, že ten předchozí byl povýšen. Došel jsem tak daleko, že po nich už nechci žádný profit, chci jen vrátit svoje investované peníze, kterých je opravdu dost, bohužel už je asi nikdy neuvidím. Účet je stále aktivní a na účtu stále vesele obchoduje automat, ačkoliv jsem je několikrát písemně žádal o zastavení tradingu a zrušení smlouvy a účtu. Kdyby někdo uměl poradit, jak na ně, budu vděčný za jakoukoliv radu. Právníky si na to brát nebudu, zaplatil bych dost peněz s neurčitým výsledkem, na to nemám nervy, ani prostředky. Vyhněte se prosím všichni Tradelaxu velkým obloukem, raději ty peníze utraťte za něco pěkného. Milan.

  7. Lenka napsal:

    Dobrý den,investovala jsem prez 60 000 Kč na marketbull,dodnes nemam peníze,na účet se mi nejde dostat a nikdo semnou nemluví,jsem v invalidním důchodu,slabozraké,mohl by mi nějaký atak pomoc co s tím?Jsem z jablonce Nad Nisou kontakt 703 677 308 dekuji moc

  8. Sergey napsal:

    Dobrý den ,mám problémy s výběrem peněz od brokera ,investoval sem do jedni společnosti ,a teď chtějí ode mne jste peníze ,protože mám od nich Poišteni a ne mužů teď vybrat svoj peníze pokud ne zaplatím Poišteni .

  9. Miloslav napsal:

    Dobrý den poradí někdo jak vybrat peníze z meteor trade.
    Nikdo neodpovídá na emily a žádna komunikace na účtě pořád peníze jsou.

  10. R.p. napsal:

    Nechápu. Ty názvy brokerů jsou mi absolutně neznámé. Proč do nich někdo strká peníze?!
    Než jsem investoval svoje, čtvt roku jsem sledoval videa a recenze o brokerech v čr a hledal o nich informace.

    • P. M napsal:

      No sledujem to aj ja, ale zatial som nenasiel podla mna serioznu spolocnost. Hlavne ktora funguje ako ma a vyplaca klientov.
      Smutne je ze s 10 broker spolocnosti je 9 podvodnych ?

    • Trading Academy napsal:

      Přesně takhle by to mělo být. Bohužel realita je taková, že tito brokeři a jejich prodejci mají velice vymakaný systém telefonátů a manipulačních technik. Mnoho lidí se tak nechá zlanařit pod nátlakem dané situace a/nebo skutečně věří, že jsou v rukou odborníků. Nic jiného než vzdělání a hledání informací na to nepomůže. Jak rozpoznat kvalitního brokera např. máme i jako součást naší výuky, protože to je nedílná součást úspěšného tradingu.

  11. Stanislav napsal:

    Dobrý den,

    mám stejný problém. Podelanej spartan-trade.com
    Pomůže mi někdo? Jak dále postupovat a získat své peníze zpátky.)

    • Trading Academy napsal:

      Dobrý den, Stanislave. Pokud máte problém s výběrem prostředků, určitě po nich chtějte potvrzení o přijetí vaší žádosti o výběr. Pokud po vás chtějí potvrzení o původu peněz, stačí výpis z bankovního účtu, jak jsme psali v článku. Případně nám napište na info@trading-academy.cz, jaká je vaše konkrétní situace.

  12. D.P napsal:

    Dobrý den chtěl bych se zeptat založil jsem si učet u Trading 212 na mobilu ještě ten samí den jsem ho zrušil a oni my poslali email :Bohužel, účet ti nemůžeme otevřít

    Tvůj účet nemůžeme ověřit. Pokud jsi k nám už vložil peníze, budou ti neprodleně vrácené.

    Pokud máš nějaké dotazy, neváhej nás kontaktovat

    Udělal jsem vše správně

    Dík

  13. S.J napsal:

    Dobrý den mám problém s výběrem peněz z kraken pokud nepošleš 180000 na pohyb účtu nedostanu výběr co jsem vydělal,má s tím někdo zkušenosti prosím?

  14. Radek Olša napsal:

    Dobrý den.
    Máte prosím zkušenosti s ověřováním finančního obratu u Bybit?
    Je reálne,že by mohli chtít potvrzení dodatečným vkladem a nasledným automatickým odesláním prostředků zpět na účet?
    Děkuji za odpověď
    R.O.

  15. Jiri napsal:

    Dobry den.
    Mam take problem s pan.Valters Ivan.podle mne je to nejala spina.mam ucet na Forexu-Multitrade a vlozil jsem tam nějaké penize.
    ty se tam prispall a obchodovalo se po case volal broker ze ma informaci ze neco vydela ale potrebuje at mam na uctu 5000 dolaru
    tak jsem mu řekl ze je nemam, on na to ze mi firma posle na účet 4300 dolaru a pak jim je převodu zpět. A najednou se během dvou hodin vše uskutečnilo a obchod proběhl,vydelalo se.
    Ted chce Broker 4300 dolaru vrátit z MEHO normálního ucti a ne z forex,PREJ TO NEJDE. A to ještě na nějaký divny účet. At jsi vezmu PUJCKU.
    Prosim ma nekdo zkusenost co a jak dal.
    POTREBUJI PORADIT-DEKUJI

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..