+420 778 770 334

info@trading-academy.cz

Očima reálného obchodníka: Klady a zápory obchodování binárních opcí

Zhruba před 5 týdny nám na Facebook k našemu elistu o investičních společnostech napsal jeden z fanoušků do komentářů, jak je to vlastně s brokery, kde můžete obchodovat binární opce. Mimo jiné jsme se dostali i k mému staršímu článku, kde popisuji svoji negativní zkušenost s několika společnostmi. Dotyčného návštěvníka zajímali konkrétní důkazy. A přitom se zmínil o brokerovi I*Opt**n, který je údajně nejlepší.

Jelikož jsem tohoto brokera znal a měl jsem u něho v tu dobu již cca 6 měsíců demo účet, rozhodl jsem se, že „zabiju dvě mouchy jednou ranou“ – zjistím, zdali je tento broker opravdu tak dobrý, a zároveň plně zdokumentuji své obchodování, abych mohl navštěvníkovi našich FB stránek i Vám ukázat svoji historii a vůbec celou moji komunikaci s brokerem.

Stručně o binárních opcích

Pro ty z Vás, kteří o nich ještě neslyšeli, Vám krátce popíšu, o co se vlastně jedná.

Můžete si to představit podobně, jako kdybyste zašli do sázkové kanceláře a vsadili se, že v časovém horizontu př. 2 minut cena eura od aktuální ceny vzroste (spekulujete tam pouze na „směr“, ne na konkrétní cenu). Pokud se trefíte, Vaším ziskem bude opční prémie. Naopak v případě neúspěchu budete inkasovat ztrátu všech vložených peněz na danou „sázku“.

Více o tom, jak fungují binární opce se dočtete v již výše zmiňovaném článku zde >>.

A jde se obchodovat…

Abych mohl začít obchodovat, stačilo z dema přejít na aktivní účet. Pak už stačilo jenom vložit počáteční kapitál. Jak vidíte na obrázku č. 1, začal jsem s necelými 800 €.

Obr. 1: Výše vkladu na reálný účet

Vzhledem k tomu, že byl zrovna víkend, tak jediné trhy, na které šlo spekulovat skrz binární opce, byly kryptoměny. (Vzhledem k tomu, že s nimi mám dlouholeté zkušenosti, tak mi toto „omezení“ nijak nevadilo :)). Vybral jsem si měnový pár BTC/USD a začal jsem spekulovat podle obchodních strategií, které mi dlouhodobě fungují (a které mimochodem sám v Trading Academy vyučuji).

No a světe div se – za víkend obchodování jsem vytvořil zhodnocení přibližně 1250%. 

Během všedního dne jsem dále spekuloval na měnové páry AUD/USD. Zde se mi povedl jeden vážně „pěkný kousek“, viz. obr č. 5, 3. řádek. Jenom tímto samotným obchodem bych při mém vstupním vkladu vytvořil zhodnocení téměř 490 %. (A to opět dle strategií, které se můžete naučit i v Trading Academy).

Také jsem udělal pár obchodů na CFD (viz obr. 6)

Jak mé obchodování dopadlo?

Po týdnu obchodování jsem dosáhl krásného zhodnocení přibližně 2000 %. A jako bonus jsem byl u brokera oceněný jako druhý nejlepší trader v ČR v daném týdnu :).

Pozn.: Pro zvětšení jednotlivých obrázku historie na ně stačí kliknout.

Obr. 2 – 5: Historie obchodování binárních opcí měnového páru BTC/USD. Obr. 6: Historie obchodování CFD

Obr. 7: Foto žebříček nejlepších traderů

Vše ale nefungovalo tak, jak mělo…

Ačkoli se mi v obchodování jako takovém dařilo nadmíru dobře, narazil jsem na pár technických i dalších problémů.

Například jsem se často potýkal s nefungující mobilní platformou daného brokera. Při kliknutí na obchod měla zpoždění několik vteřin či se zničehonic sekla. Na podobné prostoje jsem narazil několikrát i na jejich webové verzi na PC.

Obr. 7: Výpadek u mobilní platformy, Obr. 8: Výpadek u webové platformy

Dále jsem si všiml, že v průběhu týdne mi zmizely z nabídky oba dva měnové páry, na kterých jsem úspěšně spekuloval. Později mi byla smazána také veškerá nabídka kryptoměn včetně CFD, na kterých jsem obchodoval.

Problémy s výběrem peněz

Toto „nečekané“ chování ze strany brokera mě, díky dřívějším negativním zkušenostem, vlastně nijak nepřekvapilo. Raději jsem proto dal okamžitý pokyn k výběru většiny z mého depozitu. Za výběr si mimochodem účtovali poplatek téměř 45 € (viz. obr. 8).

Obr. 8: Výše poplatku při výběru peněz

Po několika pracovních dnech mi u brokera naskočil status, že k úspěšnému výběru peněz musím potvrdit dokument, který mi přijde na email.

Samozřejmě mi nic nepřišlo, a proto jsem naštvaný kontaktoval podporu. Ta mě vždy ujišťovala, že je vše v pořádku – přesto mi po několika dnech nedorazil ani požadovaný dokument, natož snad samotné peníze.

Po pár dalších dnech mi došla trpělivost. Takže jsem znovu kontaktoval podporu s tím, že pokud mi peníze nepošlou, kontaktuji regulační úřad CySEC (= Cyprus Securities and Exchange Commision neboli kyperský úřad pro dohled nad finančními trhy), u kterého je společnost registrována.

 

Obr. 9: Výňatek z komunikace s podporou brokera.

Pro úplnost přidávám i překlad:

(15.9.): „Zdravím, mohu se Vás zeptat, zdali je vše v pořádku s mým výběrem peněz? Ve svém emailu stále nemám potvrzení o převodu.“
Podpora (15.9.): „Zdravím, Miroslave. Děkujeme za Váš dotaz. Váše žádost byla předána našemu finančnímu oddělení k důkladné kontrole a ujištění se, že transakce proběhne hladce a bezpečně. Přejeme Vám příjemný den…“
(18.9.): „Zdravím, stále jsem nedostal odpověď. Pokud moje žádost bude stále bez odezvy, budu nucen kontaktovat CySEC.“
Podpora (18.9.): „Vážený Miroslave, dobrý den. Děkujeme za Vaši trpělivost. Podle našich podmínek má finanční oddělení právo požadovat dodatečné ověření účtu. Omlouvám se za nepříjemnosti konkrétně u Vašeho účtu, ale musíte ještě chvíli posečkat. Odeslala jsem dotaz zodpovědné osobě ohledně přesného časového rámce, kdy bude verifikace dokončena. Jakmile dostanu odpověď, přepošlu Vám ji sem. …“
(19.9.): „Zdravím ještě jednou. Do této chvíle nedorazila žádná zpráva či email a já nechápu, proč status mého výběru je stále ten, že potřebuji ověřit dokumentaci k účtu, což jsem již dávno udělal. Sami můžete vidět, že mé předchozí výběry proběhly naprosto v pořádku. Toto jednání se mi zdá velice podezřelé a buďte si jisti, že nebudu Váhat s kontaktováním CySECu.“
Podpora (19.9.): „Vážený Miroslave. Protože hodnota Vašeho výběru je celkem vysoká, je zde další ověření zabezpečení Vašich prostředků. Prosím o vyčkání na potvrzení….“

S tímto brokerem jsem si vyměnil ještě několik zpráv ohledně jejich neprofesionálního přístupu ke klientovi.

Až přibližně po patnácti dnech jsem obdržel e-mail, že mi peníze byly odeslány na účet.

Jak bych zhodnotil své aktuální zkušenosti?

Ačkoli jsou binární opce velice jednoduché na pochopení, určitě nejsou „to pravé ořechové“, pokud s obchodováním teprve začínáte.

Musíte si uvědomit 2 věci:

  1. Každý broker, u kterého můžete obchodovat binární opce, je Market Maker. Což znamená, že neobchodujete na reálném burzovním trhu, ale na uměle vytvořeném. Taková společnost také profituje z Vaší ztráty.
  2. I díky tomu broker opravdu nepočítá s tím, že by někdo mohl vydělat. A pokud to i přesto někomu povede, pak se mu bude snažit všemožně znemožnit nebo alespoň otrávit výběr vydělaných peněz – a to jenom proto, aby byl dostatek času, aby tam klient ty peníze přeci jenom prodělal (o podobných praktikách brokerských společností jsme psali i v tomto článku >>)

Takže summa summarum z dlouhodobého hlediska zde nemáte moc šancí profitovat.

Doufám, že jsem tímto článkem odpověděl všem, kteří se o tento trh zajímají, jaká na ně mohou čekat úskalí. Já jsem svůj názor na binární opce po této zkušenosti určitě nezměnil.

A pokud je zde cokoli, na co jste v dnešním článku nenašli odpověď, určitě si s námi domluvte osobní či Skype konzultaci.

Napište nám také do komentářů, jestli Vás zajímají podobně laděné „recenze“, případně na co se máme podívat příště :).

Komentáře
  1. Richard R. napsal:

    Ahoj, procházím internet a narazil jsem na tento web. Škoda, že až teď.
    Se společností IQ option mám více než dvouletou zkušenost. Registroval jsem se koncem roku 2016. Obchodovat na reálném účtu jsem začal v květnu 2017. Skončil jsem s nimi v polovině loňského roku. Důvod se dočtete níže. Z brokera jsem byl nadšený. Platforma je perfektní, to nejlepší na trhu. Vysoké payouts u binárních opcí. Měl jsem VIP účet (nad 3000 USD) a tak bylo u některých párů nějaké to procento navíc. Obchodování byla jedna radost. Vybudoval jsem si obchodní systém a začal vydělávat docela slušné částky. Výběry byly téměř okamžitě (na Skrill). Neměl jsem jedinou výtku. Brokera jsem doporučoval kudy chodil.
    Také jsem mimochodem v tabulce top traderů na obrázku v článku (Richard R.).
    První zlom nastal v březnu 2018, kdy mi, stejně jako u vás, zadrželi peníze k výběru. Na podpoře mi řekli, že můj účet je “under security check” a bližší informace mi nechtěli sdělit. Po třech týdnech neustálých telefonických dohadech se svým account managerem mi peníze vyplatili.
    Tak jsem si říkal, že mají nějaký kontrolní systém a že se to stát může. Navic vydělané peníze mi nesmrděly. Přešel jsem to a obchodoval dále.
    Od této doby to ale šlo s brokerem z kopce. Hned po té v dubnu mi omezili max velikost obchodu na 100 USD. Pokud jsem chtěl koupit opci za 150, platforma napsala “There are no more option for this expiration time”. Samozřejmě už jsem je začal podezřívat z toho, že mi hází klacky pod nohy kvůli tomu, že profituji (což se mi později potvrdilo na zahraničních fórech). Opět jsem volal na podporu. Tam mi nejprve řekli, že to je z důvodu malé likvidity. Když jsem to ale zkoušel v jiné době na jiných expiracích, nešlo zobchodovat více než 100 dolarů na binárních opcích. Opět hovor se svým managerem (který se změnil asi 5x za tu dobu). Ten mi řekl, že mohou bez udání důvodu omezit max částku obchodu a že to je i ve všeobecných podmínkách. Takže už mi bylo jasné, že kdybych prodělával, mohl bych obchodovat kolik chci.
    Uzpůsobil jsem tedy můj obchodní systém na více obchodů s nižšími částkami. Stále se mi dařilo být v zisku.
    Pak přišlo nařízení ESMA a konec binárních opcí pro retailové klienty. Zažádal jsem si o profesionální účet. Jelikož mám pracovní i obchodní historii, žádosti mi bylo vyhověno. Obchodoval jsem dál. S příchodem ESMA se payouts snížily tak o 5%. Omezení výše obchodu trvalo.
    Opět několikrát byl můj účet při výběru pod kontrolou security oddělení. Takže dohady s managerem byly na měsíční bázi. No a v polovině 2019 mi zrušili profesionální účet bez udání důvodu a že o něj mohu opět zažádat. Manager mi řekl nějaký smyšlený důvod, že měli kontrolu a že potřebují poslat další dokumenty. Nový profesionální účet už mi nebyl povolen kvůli historii obchodování. Potřebovali min 10 obchodů nad 150 EUR za kvartál. To samozřejmě kvůli omezení 100 USD na obchod nešlo.
    Takto zlikvidovali hodně profesionálních účtů (samozřejmě jen těch, co vydělávali).
    Takže když to shrnu: Platforma super, výběry a vklady super, podpora super. Dokud nevyděláváte.
    Problém je obchodování proti brokerovi. Zkoušel jsem i dukascopy, kde je payout 90 procent. Jenže se musí u opcí překonat spread, takže úspěšnost výrazně klesá. Dále jsem zkoušel spectre. Ten má spread také a velmi nízký payout. Ziskové obchodování je takřka nemožné. Nyní jsem se dozvěděl, že iq option ruší účty českým klientům a opouští trh. Pohádky je konec 🙂

  2. Ollie napsal:

    Moje současná situace mi umožnila pochopit důležitost psaní a čtení recenzí.
    Potkal jsem svého makléře na Tinderu.
    Nechal jsem se zlákat k investování na platformě zvané Profit Swiss.
    Začal jsem investovat a moje investice rostla. Když nadešel čas, abych vystoupil, odmítli mi umožnit přístup k mému zisku.
    Byl jsem na telefonu a posílal e-maily různým nadřízeným svému makléři.
    Nemám žádnou pomoc.

    Narazil jsem na návod, jak získat své peníze z online forexu a obchodování.
    Můžete si přečíst a pokusit se získat zpět vše, co jste ztratili.
    přeji hodně štěstí.

    trustedbrokersforum.com

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..