ikona telefonního sluchátka  221 406 630   ikona mobilního telefonu 778 770 334    ikona obálky  info@trading-academy.cz

Příběh našeho klienta „10 % za 7 dní“ část III.: Zlomový 3. měsíc

K dnešnímu dni Vám přinášíme v pořadí již 3. díl o našem absolventovi – a jak se mu daří po Osobní výuce.

Třetí měsíc je pro spoustu traderů tím zlomovým. Proč? Protože 90 % z nich končí do 2 – 3 měsíců s prázdným účtem. Buď dostanou „supermanovský syndrom“ nebo naopak nezvládnou nápor na psychiku. Takže právě v tomto měsíci klient (a samozřejmě i Vy) zjistí, zdali může být dlouhodobě úspěšný na forexu – a zdali se mu naše Osobní výuka opravdu vyplatila.

Ti, kteří o našem absolventovi na našem blogu ještě nečetli, si krátce zrekapitulujeme jeho traderovskou historii. Klient začal obchodovat 6.9.2017 s depozitem 50 000 CHF. Během prvních dvou měsíců se mu pak podařilo vytvořit zisk v přepočtu okolo 15,5 %. Konkrétní čísla a jak se mu dařilo v září, se můžete podívat zde >> a v říjnu zde >>.

Jak to klientovi šlo v tomto měsíci?

Možná se divíte, proč píšeme o jeho obchodování za listopad, když máme ještě více jak listopadový týden před sebou… Důvod je prostý. Klient splnil svůj cíl už 16.11., co se týkalo výše vydělaných peněz. Takže si do konce měsíce mohl dát volno :).

Vidíme, dle historie, že klient uzavřel celkem 26 obchodů.

Nyní si opět rozebereme počínání v jednotlivých obchodech.

Za co můžeme chválit?

U obchodování klient musí umět jednu věc, aby se mohl stát opravdu úspěšným – poučit se ze svých chyb. A v tomto případě se to opravdu dařilo. Takže dnes vyzdvihneme hlavně ty věci, ve kterých jsme zaznamenali zlepšení oproti předchozímu období.

1. Snížení počtu obchodů. Možná namítnete, že v minulém měsíci udělal za stejný počet dní také okolo 25 obchodů. Ale aby klient dosáhl svého cíle, tak musel v říjnu otevřít ještě dalších 20. Takže je vidět, že jeho trading posouvá od kvantity ke kvalitě.
2. Dodržování money managementu – neboli vstupování se stále stejným množstvím peněz do obchodů. Díky tomu máte riziko ztráty pod větší kontrolou a také si pak lépe spočítáte statistiku úspěšnosti svého obchodování.

3. Zanalyzuje více měnových párů a poté vybere jen ty nejsilnější signály. Jak můžeme vidět na obrázku níže, tak se klient rozhodně nezaměřoval pouze na hlavní měnové páry (jako EURUSD, USDJPY apod.)

A to je dobře. Protože i na exotických měnách můžete nalézt zajímavé příležitosti (jaké vlastnosti mají tyto měny oproti hlavním, jsme řešili v této infografice >>). Navíc určitě rozpoznáte více signálů na 10 měnových párech, než pouze na dvou. Takže si pak můžete vybírat → to mimo jiné vede právě k tomu, že budete mít méně obchodů, ale s lepší statistikou.

Za co budeme kárat?

Všimněte si posledních obchodů  na měnovém páru EUR/GBP (viz obr níže).

Zde se dostal do průšvihu díky obchodu, který se nevydařil. Trh se propadl a klient, dle jeho slov, zapomněl nastavit StopLoss a odešel od počítače.

1. Takže jako první problém si určitě uvedeme: nenastavení StopLossu při odchodu od počítače. Vždy, ale opravdu vždy, když víte, že nemůžete obchod celou dobu sledovat, tak si tuto hranici nastavte. Jinak se můžete později vrátit a mít vymazaný účet.

Co v takové situaci dělat?

Když už se do takové situace někdy dostanete, tak určitě nepanikařte. Vždy si pečlivě zanalyzujte situaci, abyste zjistili, jaké máte možnosti.

Klient v tomto případě měl alternativy 2:

  • Mohl si dovolit svoji ztrátu uzavřít, a to díky velikosti jeho současného depozitu a předchozím ziskům.
  • Nebo si spočítat, kolik lotů si ještě může dovolit otevřít a díky technické analýze našel další dva vstupy, kdy přikoupit pozici ve stejném směru. To vše s ohledem na maximální ztrátu.

V tomto případě si klient vybral druhou možnost. Ale zde se opět dopustil chyby – tentokrát nedodržel stanovený money management.

2. I v případě přikupování vždy dodržujte daný počet lotů. Klient v tomto případě přikupoval loty 3 místo 2. Je jasné, že to udělal s vidinou rychlejšího „umazání“ ztráty. Ale na stranu druhou si tím zbytečně zatížil účet.

Dle historie ale můžeme vidět, že nakonec se mu podařilo z této krize dostat i se ziskem – 2 247,42 CHF.

To je důležitá věc. Když už riskujete, běžte si pro svůj zasloužený profit. Takže za zvládnutí této krize nakonec přeci jenom pochválíme :).

Jaký je konečný stav?

Ke dni 16.11. klient uzavřel všechny obchody.

Jak jsme řekli, na začátku klient uzavřel celkem 28 obchodů – 20 v zisku, 8 ve ztrátě → to máme úspěšnost okolo 71 %. To by se mohlo zdát málo, ale jak vidíte, tak správný money management dokáže z takové statistiky dostat zajímavé zhodnocení.

Teď se podíváme na úspěšnost v penězích. Vezmeme-li v potaz, že za předchozí dva měsíce klient vytvořil zisk 8500 CHF, tak za listopad tu máme zisk cca 3 100 CHF. Pokud tedy na začátku měsíce klient operoval s kapitálem v hodnotě 58 500 CHF, tak dosáhl zhodnocení více než 5,3 % za tento měsíc.

Finální skóre za celou dobu obchodování – zisk 11 607 CHF = 23,21 % zhodnocení. Myslíme, že s takovým výsledkem může být klient opravdu spokojen. A co více, po takto krátké době už je schopen řešit i krizové situace jako profesionální trader s léty zkušeností.

Za nás můžeme říci, že klient zvládl první 3 měsíce ukázkově a bylo vidět, že se ze svých chyb dokázal poučit. To je pro úspěch tradera to nejdůležitější. Takže ano – tento klient má šanci na dlouhodobý úspěch. Ale stále je před ním ještě dlouhá cesta :).

Napište nám do komentářů, zdali chcete vidět i další měsíce našeho absolventa – jeho postup, rozbory situací, ve kterých se nachází apod.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.