Nekalé brokerské praktiky: problémy při výběru peněz a jak je řešit.

Už bylo mnoho řečeno, na našich i dalších stránkách, jaké praktiky brokeři jsou schopni na své potenciální i stávající klienty aplikovat – od otravných telefonátů až po záměrné ztrátové obchody. Takže určitě nebude překvapením, že většina klientů, kteří začnou takto obchodovat, u nich nehodlá po ztrátě př. 50 % peněz na účtu déle setrvat – tedy chce přestat obchodovat, vybrat své peníze a odejít.

Ovšem broker, jako každá jiná firma, si chce své zákazníky udržet – a to stůj co stůj. Proto se v dnešním článku zaměříme na praktiky, které mohou být použity, pokud budete chtít vybrat své peníze a ukončit spolupráci s brokerem, a které by dle mého názoru měly být nezákonné, ale přitom jsou na denním pořádku.

To, o čem budu dnes psát se skutečně stalo jednomu z našich klientů. Setkal jsem se s ním ještě za dob mého působení v jedné brokerské společnosti. Po čase jsem z ní odešel a o několik let později mě tento klient sám zkontaktoval, že má s tímto brokerem problém… Že prý už nějaké peníze vydělal, takže by je rád vybral. A právě při vyřizování této žádosti mu byla smazána historie jeho obchodního účtu a zároveň se mu nedařilo peníze vybrat.

Možná si teď říkáte, jak je vůbec v dnešní době možné, aby se člověk nedostal k penězům, které dle obchodních podmínek brokerské společnosti nejsou nikde vázané, takže by k nim měl mít okamžitý přístup. Ovšem jak jsem říkal předtím, brokeři opravdu neradi přicházejí o své klienty a jejich peníze.

Jaké brokeři používají praktiky?

  1. V první řadě se snaží samotný výběr peněz buď úplně zrušit, nebo alespoň oddálit. Jedním z takových způsobů je, že v systému smažou Vaší žádost o výběr (později se vymluví např. na technickou chybu).
  2. Dalším častým postupem je, že jakmile klient zadá žádost na výběr prostředků, ihned ho začnou obvolávat  zaměstnanci s nabídkou vstupu do dalších obchodu. Zde je cíl jednoduchý – dostat Vás zpět do „trading procesu“, abyste tam buď stihl přijít o zbylé peníze, nebo aby Vás jednoduše „donutili“ si Váš odchod rozmyslet.
  3. Neméně často používanou praktikou je, že po Vás společnost chce poslání všemožných dokumentů jako potvrzení o původu peněz. Je přitom hodně zajímavé, že se odvolávají např. na zákony o praní špinavých peněz. Položme si otázku – jestliže společnost chce prověřit legalitu peněz, tak proč to nedělají hned při vkladu ale až při výběru? Důvod je zřejmý – spousta klientů ani neví, jaký dokument to je, a tak jsou opět v pasti a výběr peněz se zdržuje.

Jak se tomu postavit?

  • Broker smazal historii Vašeho obchodního účtu v terminálu → měli byste ji být schopni dohledat i na svém e-mailovém účtu. Tak jako tak, určitě chtějte své peníze zpět a poté se hned obraťte na ČNB.
  • Po odeslání žádosti o výběr peněz nepřichází žádná odezva – broker patrně smazal v systému Vaší žádost →  vždy chtějte e-mailové potvrzení o přijetí Vaší žádosti. Případně ještě počkejte týden a pak začněte s urgencí – vždy chtějte, aby Vám do e-mailu napsali přesné termíny odeslání peněz, jelikož je to závazné (a Vy máte alespoň „něco písemného v ruce“).
  • Volají Vám s nabídkou obchodů, abyste to zkusil naposledy. Tak proč ne? → NIKDY!! Tohle je největší průšvih. Pokud se rozhodnete své prostředky vybrat, za žádnou cenu nedělejte „poslední obchod“. Zaprvé se z Vás budou snažit „vyždímat“ co nejvíce (dokud mají šanci) a zadruhé ani Vy sám už nebudete tak obezřetný – dle jejich slov půjdete přeci do „tutovky“. Když už se tedy rozhodnete do dalších obchodů jít, tak vždy podle SVÝCH strategii a dle SVÉHO uvážení.
  • Chtějí po Vás potvrzení o původu peněz → většinou stačí odeslat výpis z bankovního účtu, ze kterého peníze prvně odešli. Ihned toto odešlete a opět chtějte obratem potvrzení o přijetí tohoto e-mailu ze strany společnosti.

Na závěr dodám, že výše uvedené praktiky nenajdete u všech brokerů. Pokud máte kvalitního a prověřeného brokera, měl by výběr peněz trvat standardně 3 dny bez jakýchkoli dalším potvrzování.

Podělte se s námi do komentářů s Vašimi dosavadními zkušenostmi. Zažili jste třeba něco podobného nebo naopak něco, co zde zmíněno nebylo? Jak jste se s tím případně vypořádali? Vaše zkušenosti určitě pomohou dalším 🙂

LÍBIL SE VÁM TENTO ČLÁNEK?

ZAREGISTRUJTE SE K ODBĚRU A BUDETE SE K NIM DOSTÁVAT JAKO PRVNÍ.

REGISTROVAT SE
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *